onsdag den 30. juni 2021

Mandag, 28. juni 2021 - På vej

Spoiler alert! Jeg sidder i toget fra Hamborg til Innsbruck og skriver dette. Jeg klarede den første del af turen, som også er den nemmeste. Faktisk nok den nemmeste tur til Hamborg indtil nu. Det mest interessant ved turen var nok, at der IKKE skete noget. Stort set ingen kø, ingen uheld og total fri passage over grænsen til Tyskland. Jeg er på min sædvanlige tur rundt, - mest Norditalien. Jeg er på vej til Valpolicella, hvor jeg skal møde mine to venner Marco og Sandro. Jeg kørte hjemmefra kl 13. Vejret var overordentlig fint og måske lige varmt nok. Allerede efter en time tankede jeg nær Haderslev og fik mig en kop kaffe. Så tog jeg lige endnu 1 time og stoppede for at drikke noget medbragt vand. Man dehydrerer meget, når man kører MC i varme. Man mærker ikke fordampningen, da vinden blæser om én. Hamborg har bygget noget, der vel bedste kan sammenlignes med, den i dag vedtagne, Marselistunnel. Der holdt jeg lidt i kø, men "snød" lidt. Jeg kørte mellem de ventende biler. Så det var ikke så slemt. Jeg havde gemt adressen på Hamborg-Altona Banegård på min MC-GPS, så den fulgte jeg bare. Det blev en noget underlig vej. I hvertfald ikke én, jeg har kørt før, men pludselig var jeg der. Klokken var lidt over 17 og billetkontoret åbnede først klokken 18, så jeg styrtede ned for at drikke en øl. Jeg fik også noget at spise på en thailandsk restaurant. Det smagte vidundelligt og det gjorde øllet også. Jeg nåede lige at købe en flaske Gin og noget Tonic. Det er vel ferie. Præsis kl. 19 kørte vi (der var andre danskere) op på vognene og jeg gik derefter til min kabine. Tidligere har jeg sovet i liggevogne, men bl.a. pga. corona og en smule magelighed, har jeg købt en enekupé med seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Konklusion

Jeg var vel lidt heldig, at jeg besluttede, at tage hjem netop i søndags. Fjorten dage synes at være nok. Jeg havde ellers overvejet at tage...