lørdag den 3. juli 2021

Fredag, 2. juli 2021 - Sol- og badedag

Jeg skulle egentlig have været videre mod Barolo, men Italien spiller EM mod Belgien i aften og det kunne være sjovt at opleve det sammen med Marco og hans venner på en bar. Men hvad skal jeg så få tiden til at gå med indtil da. Jeg orker ikke køre mere MC lige nu. Det er meget varmt. Heldigvis er løsningen lige udenfor døren: Swimmingpool og solseng. Jeg har næsten dårlig samvittighed over at bruge en dag ved poolen uden at se andet, men sådan må det være. Det blev til mange gange frem og tilbage mellem vandet og solsengen. Til frokost var jeg opppe i supermarkedet og købe lidt salat til frokost og et par øl.
Det eneste hår i suppen var cikaderne. Hold da kæft de skratter hele tiden. Beboerne her må blive døv for dem. Lidt ligesom folk der bor op og ned af en meget befærdet vej. Sidst på eftermiddagen kørte jeg mod Negrar ca 6 km herfra, hvor vi skulle mødes. Jeg fandt et sted at spise aftensmad. Jeg bestilte en bøf med Amaronesovs. Hvis ikke jeg havde bestilt lidt grønt til, havde jeg bare fået bøffen og noget hvidt brød. Det smagte ualmindelig godt og jeg gik ned til baren, hvor jeg så det meste af kampen mellem Schweiz og Spanien, som endte i strafesparkskonkurrence. Spanien endte med at vinde, men det var vist ret ufortjent.
Baren havde sat TV op udenfor og der sad Marco allerede, da jeg kom derud. Han havde et par venner med og det blev en hyggelig aften, hvor Italien vandt 2-1 over Belgien. Det var så vist ret fortjent. Turen hjem styrede GPS'en ad de meget små veje mellem landsbyerne. Vejen gik ud og ind, op og ned og det var kulsort nat. Jeg kørte stadig i T-shirt, men frøs ikke. Det var vist samme vej, som Marco kørte den første aften. Selvom jeg ikke havde lavet noget i løbet af dagen, var jeg alligevel træt og faldt hurtig i søvn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Konklusion

Jeg var vel lidt heldig, at jeg besluttede, at tage hjem netop i søndags. Fjorten dage synes at være nok. Jeg havde ellers overvejet at tage...